S5 MP3 Player - плагин joomla Mp3

Як розвивати дитину з 9 місяців до 2 років.

Як правильно розвивати свою дитину з 9 місяців до 2 років?

kak-razvivat-rebenkaЗвертаємося до батьків, які тільки збираються віддавати в дитячий садок своє чадо. Так як більшість садочків приймають діток з 2-х річного віку, варто знати чим зайняти крихту з самого раннього дитинства. Адже розвиток дитини починається з першого дня його народження. Кожен вік має свої цікаві особливості. Дитина 3-6 років віддасть перевагу заняттям і діям, що сприяють розвитку практичних навичок: повністю одягатися, умиватися, спілкуватися з дітьми на майданчику і в садку, звертатися з тими чи іншими предметами і пристосуваннями побуту і т.д. У цьому віці дітки люблять все повторювати за дорослими, прагнуть допомагати мамі. Важливо в цей період показувати все на своєму прикладі, надавати діткам більше самостійності в навчанні, намагатися бути терплячими, не намагатися все робити за них, тому що так буде краще або швидше, ніж, якщо дитина виконає все сам. 5-7-річні дітки віддадуть перевагу логічним і інтелектуальних занять і ігор. Їм подобається грати в рольові, настільні ігри, малювати, гортати книжки, багато в цьому віці вже починають читати. Важливо враховувати фізіологічний розвиток і потреби того чи іншого вікового періоду і давати дітям посильні завдання і заняття, лише в такому випадку дитина буде розвиватися гармонійно. А що можна запропонувати діткам 9 міс.-1,5 років? Чому приділити увагу, а з чим не варто поспішати?
У віці до півтора років дитина тільки починає пізнавати своє тіло і його можливості. Дуже важливо в цей час приділяти увагу розвитку великої моторики, надавши дитині можливість для вільного руху. Для цього необхідно надати йому опору, щоб дитина могла потягуватися, вставати і, тримаючись за опору, стояти або потроху ходити. Опорою може служити перекладина в стіні або меблі, яку дитина не зрушить з місця. Варто звести до мінімуму проводження дитини в сковували і обмежують активність пристосування - колясках, стільчиках, манеж. У жодному разі не слід квапити події, і допомагати дитині сидіти, ходити, притримуючи за руку. Так само не бажані допоміжні пристосування, типу ходунків, так як ці пристосування не дозволяють дитині самостійно освоювати руху, а лише форсують прищеплення навички, до якого організм ще недостатньо дозрів. На все свій час, і всі необхідні навички і дії приходять вчасно, якщо не поспішати. Відмінно стимулюють до повзання всілякі проходження «перешкод» - тунелі з подушок або ковдр, проходження по «доріжках». На дитячих майданчиках варто дитині давати більше можливості опановувати посильними снарядами самостійно - гірками, гойдалками, сходами, при цьому бути на чеку, страхуючи дитину, і не перешкоджати дитині їх освоювати, уникаючи «небезпеки». Надмірну опіку і оберігаючи дитину від «небезпечних» дій, ви тільки прищепите йому зайву боязкість і невпевненість в собі і своїх силах. Дайте дитині необхідність відчути своє тіло і його можливості, якщо він хоче залізти на драбинку або з'їхати з гірки.
В цей же віковий період необхідно приділяти увагу розвитку дрібної моторики і вмінню встановлювати причинно-наслідкові зв'язки. У віці близько року дитина починає помічати зв'язок між діями і результатом цих дій. Якщо м'ячик кинути на гірку - він скотиться вниз. Якщо накрити іграшку хусточкою, вона не зникне, просто її не видно. Якщо вдарити паличкою по барабану, буде звук і т.д. Важливо підбирати пристосування і іграшки, які допомагають дитині у встановленні цих зв'язків. Часто діти люблять експериментувати з посудом. Тому можна перебрати на кухні нижній шафка з посудом, виключивши небезпечні, колючі і предмети, що б'ються, залишивши, наприклад, ополоники, каструлі з кришками різних розмірів, мисочки, друшляк і т.п. Діти отримують немислимий захоплення і радість від гри з цими речами: тут і співвідношення форм і розмірів - коли дитина підбирає для каструльки кришку потрібного розміру, і звучання предметів різних матеріалів - залізо про залізо буде звучати голосніше, ніж дерево або пластмаса. Миску можна надіти на голову, а можна покласти туди іграшку і т.п. У віці від 9 до півтора років приходить час для таких іграшок як: пірамідки, рамки-вкладиші, кільця, пасочки декількох розмірів, сортери, коробочки з замочками, дзига, матрьошка і т.д.
Поряд з розвитком великої і дрібної моторики йде формування і розвиток органів почуттів, тому особливу увагу слід приділяти заняттям, що сприяє сенсорному розвитку. Але в такому ранньому віці не обов'язково формувати для цього спеціальну зону матеріалів і іграшок, розвиток відбувається в повсякденному навколишньому середовищу. Тому на прогулянках частіше діставайте дитину з коляски, нехай він у пізнанні світу задіє всі органи чуття, не тільки зорову і слухову - побачивши квіточку або почувши пташку, нехай дитина ця квіточка понюхає, поторкає. Нехай походить по травичці або піску босими ніжками. Регулярно включайте дитині хорошу якісну музику, пропонує дитячі музичні інструменти - маракаси, барабани, ксилофон. Співайте. Розмовляйте з дитиною, озвучуючи свої дії або те, що ви бачите. Все більшою популярністю користуються сенсорні книжки, особливою красою і оригінальністю відрізняються ті, що з категорії хендмейд, а не фабричні. В оформленні цих книжок задіяні матеріали різних фактур і властивостей, придумуються сюжети на кожну сторінку: одягнути лялечку в одяг на липучках, дістати рибку зі ставка, закрити замок на скриньці, зав'язати шнурки на кедах і т.п.
Також у віці від півроку до півтора років відбувається розвиток мови. Малюк розуміє звернену до неї мову, він вже співвідносить назви з предметами. У цьому віці дитина починає вимовляти свої перші слова. Важливо займатися постійним поповненням словникового запасу і в цій справі відмінно допомагають картки і книжки з серії «Мої перші слова». Різноманітні тематичні набори з фігурок, наприклад, тварини, фрукти-овочі і т.п., також допомагають освоювати нові слова.
Практичні навички повсякденного життя - то, чому дитина вже здатна вчитися навіть у такому ранньому віці: витерти рот серветкою, полити квітка на вікні, скласти іграшки в коробку, витерти пролиту воду та інші посильні завдання. Але не варто змушувати дитину робити дії, якщо у нього немає бажання або розуміння. Все обов'язково прийде з часом. Дайте можливість дитині самій вибирати собі сферу інтересів і заглиблюватися в пізнання світу своїм, індивідуальним, темпом.

 

 

 




Мы в Google+ Мы в Google+

Мы в Твитере Мы в Твитере


Мы на Facebook Мы на Facebook